Viteza cu care se produce inovația este uimitoare, fie că este vorba de soluții, produse sau servicii, iar consumatorii sunt avizi după noi experiențe, dar și mult mai atenți la calitate și interacțiunea directă cu producătorii.
Interacțiunea și apropierea de clienți 24/24, pentru a afla ce își doresc și pentru a răspunde nevoilor lor, sunt o prioritate pentru companii. A da o voce digitală companiei poate fi o soluție, aduce beneficii enorme, inclusiv economii de costuri, eficiență operațională și o perspectivă competitivă valoroasă.
Un Chatbot poate stoca o cantitate semnificativă de date și poate analiza schimbările din tonalitatea vocii clienților pe parcursul dialogului, ajutând la îmbunătățirea experienței viitoare.
Și, dacă până nu demult aceștia erau utilizați cu precădere în rezolvarea unor probleme simple ale consumatorilor (clienți ai băncilor sau ai companiilor de utilități), acum pot fi folosiți cu succes și pentru eficientizarea activității interne a companiilor.
La PwC am folosit AI pentru a dezvolta un chatbot pentru departamentele cu funcții suport (e.g. HR), precum și în departamentele ce oferă servicii profesionale, în vederea eficientizării activităților interne. Este vorba despre Alex, the Chatbot.
Despre Alex
Alex, the Chatbot este o soluție software de automatizare, ce utilizează tehnologii avansate de înțelegere a limbajului natural în vederea simulării unei conversatii (libere sau ghidate) cu un utilizator folosind platforme PC sau aplicații mobile. Practic, Chatbotul este utilizat ca un sistem de dialog pentru diferite scopuri practice, în vederea obținerii într-un timp cât mai scurt a informațiilor necesare utilizatorului. Soluția este implementată, într-o primă fază, pentru ‘Frequently Asked Questions’, în vederea obținerii informațiilor necesare în timp util prin procesarea rapidă a unui volum mare de informații.
Elementul de noutate:
În orice societate, fiecare persoană din cadrul companiei adresează o serie de întrebari frecvente către diverse departamente sau către persoane care au o experiență mai îndelungată. Implementarea soluțiilor de tip “Chatbot” la nivel intern asigură eficientizarea activității, obținerea informațiilor în timp real, procesarea unui volum mare de cereri în același timp, re-utilizarea cunoștințelor interne pentru a asigura un proces optimizat de livrare a informațiilor.
Efectele inovației:
Efectele inovației sunt: reducerea timpului pentru obținerea informațiilor necesare, precum și asigurarea procesului de asimilare a informațiilor de către Chatbot într-un mod eficient.