Tehnologia în vreme de criză: 5 recomandări pentru mediul de afaceri

Este important ca viitorul să ne prindă pregătiți.

Conform studiului PwC Human Resources Technology, îmbunătățirea modului de lucru este una dintre principalele provocări ale companiilor la nivel global. De altfel, 74% dintre cei chestionați doresc să își majoreze investițiile în tehnologie, iar 79% vor să adopte tehnologii bazate pe Inteligența Artificială până în 2022. 

În plus, utilizarea realității augumentate și a realității virtuale în dezvoltarea de produse și servicii va aduce un plus de 359,4 miliarde de dolari la PIB-ul global până în 2030 conform studiului PwC „Seeing is believing”. Acestea vor permite organizațiilor să colaboreze și să lucreze împreună în medii virtuale, economisind timp și bani. 

Pe măsură ce timpul trece, iar noile restricții de mobilitate reprezintă, la nivel global, noul modus operandi, devine evident faptul că organizațiile trebuie să-și adapteze modul de lucru, atât din perspectiva internă, cât și în ceea ce privește interacțiunile cu clienții.                

Lumea era într-o continuă schimbare și înainte de răspândirea COVID-19, însă evoluțiile sociale și economice recente redefinesc ceea ce știam sau credeam despre avansul tehnologic. Mai exact, valoarea adăugată pe care tehnologia o aduce companiilor nu presupune doar posibilitatea de a le oferi angajaților opțiunea de a lucra și a se conecta de la distanță. De altfel, nu presupune doar existența și utilizarea unor echipamente de ultimă generație (telefoane mobile, computere) sau soluții care asigură interacțiunea virtuală fie prin Skype, Webex sau Google Hangouts ori respectarea acelorași standarde în activitate, chiar dacă are loc de la distanță. 

Valoarea adăugată pe care tehnologia o aduce în ecosistemul organizațiilor ascunde mult mai multe aspecte. Aceasta presupune existența unor soluții integrate la nivelul tuturor funcțiilor dintr-o companie și a unor procese clare care pot fi înțelese ușor. Mai mult, aceste soluții trebuie să fie ușor scalabile și să le ofere angajaților posibilitatea de a lucra eficient într-o perioadă cum este cea pe care o traversăm în prezent, în care participarea fizică este limitată.

Pentru a putea anticipa viitorul, trebuie să ne uităm la trecut și să-l înțelegem. Este foarte important să nu repetăm greșeli și să fim creativi pentru a găsi cele mai potrivite răspunsuri provocărilor de zi cu zi. 

Prin urmare, priviți această perioadă drept un moment potrivit pentru a face pasul către digitalizarea organizațiilor voastre. 

Cinci recomandări pentru a lua cele mai bune decizii în acest demers:

  • Elaborați o strategie în privința digitalizării companiei. Chiar dacă pare că nu este momentul potrivit, acum este o ocazie foarte bună să vă gândiți la viitor. În astfel de perioade se pot observa cel mai bine zonele care trebuie digitalizate și, implicit, eficientizate.
  • Izolați ariile în care procesele sunt susținute de e-mail, Excel, hârtie, Whatsapp si gândiți soluții pentru acestea. 
  • Prioritizați-le în funcție de impactul (potențial) în cifra de afaceri sau de câștigul (potențial) ori rezultatul din eficientizarea unei activități. 
  • Alegeți soluții care au fost testate și de alte organizații, care au rezistat în timp și care s-au îmbunătățit constant. Pentru multe organizații perspectiva financiară reprezintă, deseori, componenta exclusivă în baza căreia se iau decizii, iar în prezent criteriul acesta este mai important ca oricând. Pe de altă parte, nu vă sfătuim să alegeți soluțiile exclusiv prin prisma costurilor, ci mai degrabă prin prisma valorii adăugate aduse activității voastre.
  • Implementați soluțiile alese într-un timp cât mai scurt sau împărțiți scopul implementării în mai multe etape. În acest mod, veți avea rezultate mici și rapide, care cumulate vă vor apropia de obiectivul propus.

Această perioadă va avea un impact major asupra mediului de afaceri atât la nivel global, dar și în România. Pregătind compania pentru digitalizare și investind în tehnologie acum va face organizația mai puternică și va accelera procesul de refacere după criză. 

Este important ca viitorul să ne prindă pregătiți.


Puteți citi și: