COVID-19 accelerează inovația și digitalizarea companiilor

Criza generată de pandemia COVID-19, devenită cea mai mare problemă a lumii în ultimele luni, s-ar putea transforma însă și în una dintre cele mai mari oportunități pentru dezvoltarea afacerilor. COVID-19 a perturbat modul de funcționare a companiilor și am asistat la o dependență tot mai mare de tehnologie, care va deveni de fapt noul normal în viața fiecărei organizații. În acest context, am observat o mobilizare, dar și o schimbare de mentalitate a companiilor în ceea ce privește digitalizarea, multe fiind practic obligate de situație să-și accelereze agenda de transformare digitală.

O strategie digitală puternică și adoptarea tehnologiilor potrivite pot oferi cadrul și instrumentele necesare pentru inovație, transformare și pentru adresarea celor mai mari provocări cu care se confruntă organizațiile în această criză: incertitudine, munca la distanță, întreruperi în lanțul logistic, mutarea vânzărilor în online, gestionarea cheltuielilor… De asemenea, după lockdown, recuperarea cererii este imprevizibilă, neuniformă pe zone, sectoare și segmente de clienți.

Prin urmare, agenda transformării digitale care să facă trecerea rapidă la noul normal ar trebui să se concentreze pe trei imperative cheie:

  • Valorificarea noilor tehnologii și migrarea către platformele digitale care permit munca și colaborarea la distanță și creșterea transparenței în afaceri, rezistența operațională și eficiența costurilor.
  • Accelerarea vânzărilor online pentru a face față creșterii cererii și adoptarea de servicii digitale pentru îmbunătățirea experienței clienților și care să accelereze diferențierea față de concurență.
  • Încheierea de parteneriate pentru a extinde capabilitățile digitale și inovația, adică soluții verticale precum telemedicina și educația online, precum și soluții orizontale precum activarea comerțului digital, servicii cloud, soluții de automatizare și securitatea cibernetică.

Ce investiții pregătesc companiile

Companiile au nevoie de servicii și produse care să răspundă noilor realități, iar creativitatea, inovația și tehnologia vor fi factori determinanți în această cursă. Potrivit celui mai recent sondaj global PwC COVID-19 CFO Pulse, 63% dintre directorii financiari au în vedere produse și servicii noi sau îmbunătățite pentru ameliorarea veniturilor și 36% să exploreze strategii alternative de distribuție, cum ar fi trecerea la vânzare sau livrare virtuală a serviciilor.

În acest context, 86% vor continua investițiile planificate în cercetare și dezvoltare, iar 89% investițiile planificate în transformare digitală, ceea ce corespunde constatărilor despre planurile companiilor de a accelera automatizarea și de a îmbunătăți experiența de muncă la distanță.

În ansamblu, în toate industriile sunt așteptate investiții mai mari în Inteligență Artificială / analiză avansată de date, automatizare, Internet of Things (IoT), securitate cibernetică și servicii cloud.

Spre exemplu, în cazul spitalelor și clinicilor, presiunea mare asupra operațiunilor în timpul pandemiei, pentru colectarea datelor și stăvilirea răspândirii virusului, a sporit nevoia de transparență și eficiență, care este posibilă prin automatizări avansate. În plus, investițiile în telemedicină sunt de așteptat să accelereze, soluțiile digitale de sănătate fiind în prim plan în noul normal.

Companiile farmaceutice au încheiat parteneriate cu furnizorii de tehnologie pentru dezvoltarea de teste, vaccinuri și echipamente medicale. Dacă aceste alianțe vor avea avea succes în activitatea de cercetare și dezvoltare și studii clinice, este probabil ca această formă de colaborare să continue și după criză.

În sectorul producției, modificările masive ale cererii, reluarea treptată a activității după lockdown și indisponibilitatea de piese și resurse au avut implicații severe. Acest lucru înseamnă că firmele producătoare trebuie să-și reevalueze operațiunile, să se concentreze pe continuitatea activității și să-și optimizeze costurile pe întregul lanț de aprovizionare. Astfel, producătorii trebuie să investească în Inteligența artificială și data analytics pentru a obține o vizibilitate completă asupra lanțului de aprovizionare și pentru a realiza analize și scenarii pentru a înțelege implicațiile schimbărilor și circumstanțelor.

În retail, comercianții au încheiat parteneriate cu furnizorii de soluții care au la bază Realitatea Augmentată și Realitatea Virtuală pentru a-și consolida platformele online și a îmbunătăți experiența clienților, prin recomandări personalizate bazate pe AI și replicarea experienței din magazinul fizic în cel virtual. 


Puteți citi și: