Workforce

Cum poate fi îmbunătățită evaluarea angajaților? Cum susține un software acest proces?

Tot mai multe companii pun accent pe performanța angajaților și fac eforturi susținute pentru a îmbunătăți acest proces, însă trebuie să aibă în vedere că, pe piața competitivă a forței de muncă de astăzi, nu mai este suficient să facă doar un ”check-in” în cadrul evaluării anuale. Managerii ar trebui să ofere feedback continuu și îndrumări astfel încât angajații să primească sprijin pe tot parcursul anului, iar ei să aibă o vizibilitate crescută asupra activităților și realizărilor angajaților.

Tot mai multe companii pun accent pe performanța angajaților și fac eforturi susținute pentru a îmbunătăți acest proces, însă trebuie să aibă în vedere că, pe piața competitivă a forței de muncă de astăzi, nu mai este suficient să facă doar un ”check-in” în cadrul evaluării anuale. Managerii ar trebui să ofere feedback continuu și îndrumări astfel încât angajații să primească sprijin pe tot parcursul anului, iar ei să aibă o vizibilitate crescută asupra activităților și realizărilor angajaților.

Pe măsură ce firmele își accelerează transformarea digitală și se pregătesc pentru viitorul pietei muncii, vor trebui să se concentreze asupra angajaților lor și să folosească la maximum toate instrumentele pe care le au. Cercetările PwC au demonstrat că oamenii doresc să lucreze pentru angajatori care arată că le pasă. Într-un studiu PwC din septembrie 2021 ce a avut ca respondenți 3 937 de manageri și responsabili de resurse umane la nivel global, aproape 40% au spus că încrederea dintre angajați și managerii lor direcți este foarte importantă. De aceea liderii trebuie sa instituie politici de susținere a angajatilor, să deschidă canale clare de comunicare in companii, să ofere oportunități de perfecționare pentru a susține retentia oamenilor lor.

Feedback-ul continuu este complementar sistemului de evaluare a performanței: nu există separare între sistemul de feedback continuu și sistemul de evaluare a performanței. De fapt, acestea trebuie să se completeze reciproc pentru a îmbunătăți performanța angajaților. 

Acesta nu se limitează la feedback-ul informal, ci ar trebui să includă feedback constructiv, preocupări legate de muncă, sugestii, precum și discuții deschise între colegi și manageri.

Datorită comunicării frecvente dintre manageri și angajați prin feedback continuu cu privire la oportunități, progres, performanță, obiective, performanța se îmbunătățește.

De ce trebuie să fie feedback-ul continuu parte integrantă a sistemului de management al performanței?

Oferind informații în timp real, feedback-ul continuu implică comunicări deschise și schimburi regulate de feedback și abordează întotdeauna problemele de la început. 

De asemenea, întărește legătura dintre manageri și angajați și îndepărtează teama de diferențe ierarhice. Dând naștere unui sentiment de siguranță psihologică, feedback-ul continuu ajută întotdeauna la construirea de relații profesionale puternice între membrii echipelor.

Beneficiile feedback-ului continuu pentru angajați

Feedback-ul continuu duce indirect la creșterea și dezvoltarea angajaților. Angajații participă activ la discutarea și stabilirea obiectivelor cu managerii lor. Acest lucru, la rândul său, ajută la îmbunătățirea performanței acestora.

În plus, atunci când angajații încep să primească feedback regulat, sfaturi valoroase și sugestii de la manageri, nivelul de implicare a angajaților tinde să crească.

Cum poate un software de managementul continuu al performanței să susțină acest proces ?

O soluție software simplă și ușor de utilizat, automatizată și integrată reduce sarcinile administrative ale departamentului de resurse umane și asigură o abordare holistică a întregului proces. Aceasta acoperă întreaga gamă de la stabilirea obiectivelor la recompensarea a angajaților în funcție de rezultate și dezvoltarea acestora. Astfel, echipele de resurse umane pot adopta soluții moderne care ușurează procesul de evaluare, se pot concentra pe implicarea angajaților, inclusiv pe programe de recompensare, învățare, dezvoltare și multe altele.

Caracteristicile cheie ale unui software de management al performanței cu feedback continuu:

  • Oferă o mai bună vizibilitate pentru manageri, deoarece angajații își pot înregistra cu ușurință realizările și activitățile care contribuie la performanță. 
  • Facilitează oferirea de asistență și coaching în timp util din partea managerilor.
  • Permite angajaților să coreleze activitățile și realizările cu obiectivele de performanță
  • Permite oferirea de feedback angajaților -nu numai că face întregul proces mai formal și mai sistematizat, ci și promovează o cultură a feedback-ului deschis în cadrul organizației. 

SAP SuccessFactors oferă o soluție completă și integrată de managementul performanței angajaților ce permite gestionarea obiectivelor de performanță, feedback-ul continuu între angajați, manageri și colegi, evaluarea performanței și raportarea datelor într-un mod grafic sugestiv și ușor de analizat pentru manageri și responsabilii de RU.

Share
Share
Share