Features

Fady Chreih: 2022 va fi un an care va testa reziliența multor sectoare, inclusiv a domeniului medical privat

De un deceniu, PwC Survey explorează percepțiile directorilor generali din România privind evoluția economiei, precum și perspectivele, provocările și oportunitățile de dezvoltare ale organizațiilor pe care le conduc. În 2022, aproape 150 de executivi au răspuns chestionarului nostru. Sinteza opiniilor lor se va regăsi în raportul PwC România CEO Survey, care va fi lansat public pe 11 mai. O serie de interviuri a fost adăugată raportului din acest an pentru a avea o înțelegere mai aprofundată a opiniilor executivilor din România.

Inside the mind of the CEO

Fady Chreih
CEO Regina Maria

De un deceniu, PwC CEO Survey explorează percepțiile directorilor generali din România privind evoluția economiei, precum și perspectivele, provocările și oportunitățile de dezvoltare ale organizațiilor pe care le conduc. În 2022, aproape 150 de executivi au răspuns chestionarului. Sinteza opiniilor lor se va regăsi în raportul PwC România CEO Survey, care va fi lansat public pe 11 mai. Câteva perspective asupra raportului din acest an au fost explicate aici de Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România. O serie de interviuri a fost adăugată raportului din 2022 pentru a avea o înțelegere mai aprofundată a opiniilor executivilor din România. Primul interviu din această serie, acordat de Sergiu Oprescu, Președinte Executiv al Alpha Bank România și Director General al Rețelei Internaționale Alpha Bank, poate fi citit aici.

Fady Chreih, CEO Regina Maria, a vorbit în interviul acordat în cadrul raportului PwC CEO Survey despre creșterea economiei în acest an, sistemul de sănătate și compania pe care o conduce:

  • 2022 va fi un an care va testa reziliența multor sectoare, inclusiv a domeniului medical privat, și probabil cel mai greu va fi pentru jucătorii medii. Totuși, cred că piața va înregistra o creștere ușoară, de câteva procente, dar nu ca în anii precedenți.
  • Dezvoltarea noastră se bazează pe un mix sănătos de creștere organică și de atragere a altor furnizori de servicii medicale în rețeaua noastră.
  • Riscurile rămân în continuare cele legate de anumite goluri legislative sau schimbări legislative imprevizibile.
  • Continuăm să căutăm echipe medicale care vor să construiască alături de noi cele mai bune servicii medicale pentru comunitatea din care fac parte.
  • Deși nimeni nu se aștepta la un război, cumva pandemia ne testase deja pentru un scenariu de criză și știam că modelul nostru de afaceri este puternic și adaptabil.
  • La nivel uman, m-am bucurat să văd, atât în pandemie, cât și la izbucnirea conflictului din Ucraina, nenumărate exemple de omenie și solidaritate

Traversăm o perioadă complicată, la finalul unei pandemii și la începutul unui război, care afectează economia și afacerile. Care sunt așteptările dvs. în privința economiei locale pentru acest an? Cum credeți că vor afecta aceste evoluții industria dvs?

F.C.: Din fericire, Rețeaua REGINA MARIA este un business extrem de solid și stabil; îndrăznesc să spun cel mai bine consolidat din industrie. În timpul pandemiei, spuneam că sănătatea nu poate fi pusă pe pauză, iar asta s-a văzut în creșterea numărului de pacienți și de servicii accesate atât în pandemie, cât și în lunile care au urmat perioadei de relaxare a restricțiilor.

Eu m-am declarat mereu un optimist, însă având în vedere contextul macroeconomic global, planurile noastre sunt unele moderate, pentru că resimțim presiunile pieței, în special legat de costuri și aprovizionare.

Similar altor industrii, și sectorul medical are o presiune fantastică pe costuri, atât din cauza inflației, cât și a creșterii prețurilor de achiziție pentru echipamente și consumabile medicale.

2022 va fi un an care va testa reziliența multor sectoare, inclusiv a domeniului medical privat, și probabil cel mai greu va fi pentru jucătorii medii. Totuși, cred că piața va înregistra o creștere ușoară, de câteva procente, dar nu ca în anii precedenți.

În acest context care credeți că ar putea fi principala oportunitate pentru creșterea companiei dvs, în acest an, dar care ar fi cel mai mare risc?

F.C.:Vedem 3 oportunități: 

Principala oportunitate rămâne consolidarea pieței, dezvoltarea noastră bazându-se pe un mix sănătos de creștere organică și de atragere a altor furnizori de servicii medicale în rețeaua noastră.

A doua oportunitate este digitalizarea, care a luat un avânt major în pandemie. Aceasta este unul dintre pilonii strategici ai companiei, rolul digitalizării fiind unul major, investițiile și focusul nostru în această direcție existând deja cu mult înainte de pandemie. 

A treia oportunitate este consolidarea bunelor practici medicale, recunoscute internațional, la nivelul întregii rețele. Ca lider, focusul nostru în zona calității și siguranței actului medical rămâne pilonul central al strategiei noastre.

Riscurile rămân în continuare cele legate de anumite goluri legislative sau schimbări legislative imprevizibile, făcute fără o consultare prealabilă a jucătorilor din industriile vizate, precum și birocrația și o colaborare îngreunată cu unele instituții din domeniul sănătății. 

Regina Maria s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, inclusiv prin tranzacții importante. Ce urmează pentru compania pe care o conduceți în următorii ani? 

F.C.: Am reluat discuțiile în zona tranzacțiilor și avem un ritm bun de medici antreprenori care ni se alătură. Am anunțat deja 3 tranzacții, vom anunța mai multe până la final de an. 

Continuăm să căutăm echipe medicale care vor să construiască alături de noi cele mai bune servicii medicale pentru comunitatea din care fac parte. Suntem recunoscuți deja ca fiind acel partener care aduce valoare adăugată.

De când aveți rolul de CEO, care este lecția cu cea mai mare semnificație pe care ați învățat-o și pe care ați vrea să le-o transmiteți altor lideri de companii?

F.C.: Am învățat enorm de mult în acești ani, alături de colegii mei. Însă după o pandemie care a intrat în al treilea an și un război care ne-a demonstrat încă o dată cât de fragilă și imprevizibilă e realitatea în care trăim, ne-am exersat o serie de abilități, nu doar la nivel uman și individual, ci și organizațional.

Știam deja că putem fi o companie flexibilă și agilă. Am testat și exersat aceste abilități în timpul pandemiei, când a trebuit să ne adaptăm procesele medicale și operaționale realmente pe parcursul unui singur weekend. Și am făcut asta într-o companie cu peste 7.500 de angajați și zeci de clinici și spitale în toată țara. Deși nimeni nu se aștepta la un război, cumva pandemia ne testase deja pentru un scenariu de criză și știam că modelul nostru de afaceri este puternic și adaptabil.

Așadar, din perspectivă de business, aș menționa agilitatea și flexibilitatea de a ne adapta unei realități mereu volatile; de a nu rămâne ancorați și închistați în planuri și scenarii care devin repede învechite sau irelevante.

La nivel uman, m-am bucurat să văd, atât în pandemie, cât și la izbucnirea conflictului din Ucraina, nenumărate exemple de omenie și solidaritate. Granițele dintre industrii, dintre companii, s-au estompat. Ne-am unit forțele cu mulți dintre partenerii noștri – companii pentru care oferim abonamente medicale de foarte mulți ani, pentru a ajuta oriunde a fost nevoie. Am văzut o deschidere și un spirit civic de-a dreptul impresionante; am fost doar oameni care au ajutat alți oameni, iar aceasta e o lecție pe care sper să nu o uităm prea curând.

Share
Share
Share