Tax & Legal

Prețuri de transfer: Din culisele inspecțiilor fiscale

În cadrul verificărilor recente în aria prețurilor de transfer, am observat o abordare mai ofensivă a echipelor de control, motivată în parte de nevoile bugetare aflate în creștere pe fondul crizei pandemice, dar mai ales datorată faptului că autoritățile și-au diversificat considerabil tehnicile de investigare.

Monica Todose

În cadrul verificărilor recente în aria prețurilor de transfer, am observat o abordare mai ofensivă a echipelor de control, motivată în parte de nevoile bugetare aflate în creștere pe fondul crizei pandemice, dar mai ales datorată faptului că autoritățile și-au diversificat considerabil tehnicile de investigare. 

Dacă în trecut, analiza inspectorilor fiscali se limita, din perspectiva dosarului prețurilor de transfer, doar la informațiile incluse în acesta, făcând majoritatea constatărilor și stabilind sume suplimentare pe baza modificărilor aduse studiilor de analiză comparativă, în prezent, investigațiile se axează pe obținerea de informații din alte surse. De exemplu, inspectorii solicită analize de fișe de post, discuții cu angajați sau formulează solicitări de informații de la parteneri comerciali terți.

În acest context, în ultima perioadă, ne-am întâlnit în timpul inspecțiilor fiscale cu situații din ce în ce mai inedite, cum ar fi:

  • Cum se ajunge în situația ca un kilogram de produs, în viziunea ANAF, să coste de 3 ori mai mult decât prețul aceluiași produs în supermarket;
  • Cum se întâmplă ca entuziasmul angajaților să vă genereze impozite și taxe suplimentare;
  • Cum reușesc să împartă autoritățile un singur contract în 10 activități distincte;
  • Cum ajung fișele de post, aplicațiile IT, de contabilitate sau alte activități pur administrative să pună sub semnul întrebării substanța economică, cu risc de sume suplimentare;
  • La ce riscuri fiscale vă pot expune partenerii terți de afaceri, în relația cu ANAF.

Pentru a avea o înțelegere mai bună a acestor abordări ale echipelor de inspecție și, mai ales, pentru a analiza opțiunile pe care le au contribuabilii ca să prevină potențiale efecte negative ale acestora, vom organiza o întâlnire online pe data de 29 octombrie 2020 la care vă puteți înscrie, în limita locurilor disponibile pentru acest format, folosind acest link.

Share
Share
Share